Gastsprekers Retail Media Initiatief

Met trots presenteren wij onze gastsprekers. Op ons volgende evenement op 03/06/2022 “Retail Media Issues” zullen zij relevante onderwerpen aan bod brengen en je proberen te inspireren!

Nog een kleine maand te gaan!

The heat is on. Zelden werden marketeers geconfronteerd met zoveel verschillende issues tegelijk.

Welke keuzes worden gemaakt voor het MarCom plan 2023?

Grote dilemma’s! Daarom organiseert het Retail-Media-Initiatief (RMI) een dag voor en door retailers om houvast te bieden in de keuzes die gemaakt moeten worden.

De onderwerpen zijn bekend. De sprekers nu ook. Een mooie line-up van sterke experts op het hoofdkantoor Euretco Expo, Hoevelaken. Dit is onze line up:

Niels Langereis, Henk Plessius, John Terra, Roderick Prince, Auke Boersma, Jesse Weltevreden en Samir Selimi. Lees meer op deze pagina over onze gastsprekers, hun bio en de onderwerpen.

De onderwerpen:

Branding versus performance

Onderzoek van Q&A laat zien dat we ten opzichte van 2018 doorgeschoten zijn naar de wereld van performance marketing. Waar is de aandacht voor het merk als anker voor onderscheidend vermogen? Niels Langereis, CEO NewStory, merken man, media man, content man en strateeg zet je op de rit en geef inzicht over de juiste verhouding Brand & Performance.

Hoe bereik je generatie Z en generatie Alfa?

Hoe te communiceren met GenZ is nog een vraag en GenA komt er alweer aan. Roderick Prince geeft de insights, do’s/don’ts om deze nog vaak ongrijpbare consumenten in de pocket te krijgen. Als consument of als collega.

The future of traffic. Inzet lokale campagnes versus landelijk

Local advertising als troef in de MarCom mix. Een nieuw en effectief wapen om prestaties aan te jagen. Auke Boersma, CEO bij Adcombi gaat het hebben over Hyperlocal Advertising at Scale.

Hoe ga je om met de rol van marktplaatsen?

Waar kies je voor? Hoe kies je? Wat is win-win? Wat mag je verwachten? Jesse Weltevreden, professor Digital Commerce Amsterdam University of Applied Sciences, founder & Director HvA Centre for Market Insights weet alles van markplaatsen en platforms. En vooral hoe je daar succesvol kan en moet willen zijn.

Hoe ziet het optimale dasboard van de marketingmanager / e-commerce manager eruit vanuit data perspectief?

Data is het nieuwe goud. Hoe beweeg je naar de nieuwe wereld met dashboarding & data-science? Samir Selimi, CEO Prime Retail & Trade Solutions geeft richting en inhoud aan transformaties naar de volgende fase voor marketeers en laat je onder de motorkap kijken.

Hoe ga je om met de stijgende GRP prijzen RTV versus afnemend bereik?

Media en media spend… een hot topic…Is je media bureau contract up-to-date? Media transparantie, hoe borg je dit? Digitale media: Waar moet je op letten om meer uit uw media budget te halen. Hoe zijn de diverse digitale kanalen aan elkaar gekoppeld. Media inkoop: de prijzen stijgen alsmaar door. Wat doe je eraan en hoe houd je het bureau scherp! Het gaat niet om de laagste GRP prijzen, maar om prijzen per bereik 1+ en 3+ voor bijv. TV. Maak je gebruik van aanbiedingen van de media exploitanten. Hoe bereik op te bouwen met andere medium types. Welke alternatieven zijn er naast TV? Henk Plessius, George Goudsbloem en Paul Lempers. Een senior drie-mans-act die je helemaal weer op scherp zet.

De evolutie van de folder

Altijd weer ‘de folder’. Iedereen is ermee bezig. Minder folders, minder pagina’s, kleiner formaat, kleiner verspreidgebied…. Wat te doen gelet op stijgende prijzen en afnemend bereik? John Terra, operationeel directeur bij Q&A geeft inzicht in de beweging bij retailers sinds 2018 en waar de focus ligt. Zodat je inzicht krijgt in de goede stappen van optimalisatie folderinzet. Bovendien geeft John een actueel beeld van hoe de waardering van de consument als folder-fan eruit ziet…. De folder is nog lang niet dood…

© Copyright Retail Media Initiatief 2022